התפיסה החינוכית של בני המושבים

עיקרי התפיסה החינוכית של בני המושבים:

נגזרת של מטרות התנועה

 

  1. האדם ואושרו – החניך ואושרו במרכז. מתוך רצון שכל אדם יביא את רצונותיו, כישוריו, וחירותו לידי מימוש.
  2. דמוקרטיה- השאיפה לחיות בחברה בה כל פרט מממש את עצמו ושותף לעיצוב המציאות. כלומר לוקח חלק פעיל בהובלה, בעיצוב ובקבלת ההחלטות באופן פורמאלי ובלתי פורמאלי . חברה דמוקרטית מושתת על שוויון, שיתוף וחירות.
  3. גיבוש תפיסת עולם ביקורתית- עידוד החניך לגיבוש דעה אישית, על ידי חשיפה למגוון רחב של אירועים, דעות ותפיסות. עידוד בני הנוער להטיל ספק- להיות ביקורתיים על המציאות ולקחת עליה אחריות.
  4. חינוך לערכי התנועה- חשיפת החניכים לערכים אלו, העמקה בהם. הצבת החניכים מול המורכבות בביטוי הערך במציאות. ערכי התנועה המרכזיים הינם: שוויון, דמוקרטיה, סובלנות, ציונות, עבודה, שיתוף, אחווה.
הגשמה בחברה- גיבוש התפיסה בה הפרט מעורה ומעורב בחברה, חיי בקהילה וקבוצה המקיימת חיים תרבותיים, חברתיים. חברה ערכית, פעילה ותורמת במעגלים השונים.
הדפסשלח לחבר
דרונט בניית אתרים