יום הכיפורים

נדבר על סליחה- על החשיבות בבקשת הסליחה ועל הקושי שמתלווה אליה

התחלות > ד'
60 דקות
חגי תשרי

חלק א'

מטרה: נדון בגבולות שלנו בבקשת הסליחה

שם מתודה:

סולח- לא סולח

גוף המתודה:

נמתח קו במרכז החדר, בחצי אחד נרשום "סולח" ובחלק השני "לא סולח". נקריא מס' סיטואציות ונבקש כל חניך מחליט בהתאם לסיטואציה אם הוא היה סולח או לא סולח. סיטואציות לדוגמא: – החבר הכי טוב שלי עשה כוחות בכדורגל ולא בחר אותי – המורה צעקה עליי להפסיק לדבר למרות שלא אני דיברתי – חברה גילתה סוד שסיפרתי לה לחברה אחרת – ילד/ה שהצעתי לה חברות וצחקה עליי מול כולה – תוך כדי, אחרי כל אמירה, שואלים מישהו מכל צד למה הוא סולח או לא סולח.

חלק ב'

מטרה: נבין את הקושי שלנו בבקשת הסליחה

שם מתודה:

נשמיע את השיר "העיקר לא לבקש סליחה"

גוף המתודה:

סרטון – "העיקר לא לבקש סליחה"

 

המילים:

אני מוכן לא לאכול שוקולד.

אני מוכן שלא יקנו לי צעצועים.

אני מוכן שלא ירשו לי לצאת לשחק.

אנו מוכן אפילו לקבל מכות. העיקר- "לא לבקש סליחה".

יהודה אטלס, וגם הילד הזה הוא אני.

דיון:

  • מה הדברים שאתם הייתם מוכנים לעשות רק לא לבקש סליחה?
  • מתי היה לכם קשה לבקש סליחה?
  • למה קשה לנו לבקש סליחה?

חלק ג'

מטרה: נבקש יחד סליחה

שם מתודה:

מכתב סליחה

גוף המתודה:

נבקש מכל אחד לחשוב על מישהו שהוא היה רוצה לבקש ממנו סליחה וקצת קשה לו. כל אחד יכתוב מכתב סליחה למי שעליו חשב. ניתן להביא דפים צבעונים, גזרי עיתון, טושים, צבעים או חומרים ממוחזרים אחרים.

דגש:

שימו לב שכולם עובדים בטוב. זוהי משימה אישית. עדיף להרחיק חניכים שקשה להם לשבת אחד לייד השני, ולהיות ערניים שהם לא מפריעים אחד לשני. הפעילות היא אינטימית וחשוב לשמור שתהיה כזו. במידה ויש חניכים שמתקשים לכתוב- חשוב מאוד לעזור להם ולדבר איתם.

שורה תחתונה

בקשת הסליחה היא פעולה שהרבה פעמים מאוד קשה לנו לעשות. אנחנו צריכים לחשוב למה קשה לנו, ולהתעלות על הקושי. יום כיפור זהו זמן מצויין לבקש סליחה מכל מי שלא ביקשנו ממנו סליחה עד עכשיו ואנחנו מרגישים שאנחנו צריכים.

תגיות:

התחלות, ד', חגי תשרי, יום הכיפורים, סליחה

ציוד נדרש:

  •  חלק א' – סיטואציות
  • חלק ב' – סרטון – העיקר לא לבקש סליחה
  • חלק ג' –  דפים צבעונים, גזרי עיתון, טושים, צבעים או חומרים ממוחזרים אחרים

איך הייתה הפעולה?