שליחת כתבה

[contact-form-7 404 "Not Found"]

נפגשים בצ'אט

שיחת עיבוד לקבוצה

משחק הקפטנים – CORONA TIME

12 במרץ 2020

אפשרויות שונות להדרכת פעולה Online

1. שידור LIVE באינסטגרם או בפייסבוק – בשידור סרטון לייב רק המשדר.ת יכולה לדבר, לעיתים תעלו משדר.ת נוספת. בסרטון כל מי שעוקב אחרי המשתמש של המשדר.ת יוכלו לצפות.

יתרונות:

  • זו יכולה להיות פעילות רחבה בהזמנה שלה. כל מי שעוקב אחרי המשתמש – יוכל לצפות ולהשתתף.
  • החניכים יכולים להגיב לסרטון ובכך להשתתף.
  • אפליקציה נגישה שיש לרוב החניכים והוריהם. נמצאים שם בלאו הכי. זמינות גבוהה לחשיפה לתוכן.
  • בשידור סרטון לייב רק המשדר.ת יכולה לדבר, לעיתים תעלו משדר.ת נוספת. בסרטון כל מי שעוקב אחרי המשתמש של המשדר.ת יוכלו לצפות

חסרונות:

  • השתתפותם של החניכים מוגבלת, כי יכולת ההבעה שלהם מוגבלת לתגובות כתובות בלבד, שנערמות בתוך כל התגובות של שאר החניכים.
  • קושי ביצירת שיחה. בעיקר צופים במשדר.ת.

2. Google hangouts – פלטפורמת שיחות הוידאו החינמית של גוגל. זמינה במחשב כאתר אינטרנט (למשתמשי GMAIL בלבד), בנייד יש צורך להוריד את האפליקציה. הזמנה לשיחה נשלחת בלינק לאתר. (יכולה להשלח בקבוצת וואצפ)

יתרונות:

  • חינם, נגיש ופשוט. רק מתחברים ונמצאים בשיחת וידאו מרובת משתתפים.
  • אפשר להתחבר מהנייד וממחשב.
  • ניתן לשתף את המסך של אחד המשתתפים, ובכך – לקרוא טקסט יחד, לראות סרטון וכו'.

חסרונות:

  • השיחה מוגבלת לעשרה משתתפים בלבד.
  • איכות השידור גבוהה יחסית, אך נמוכה ביחס לאפליקציות אחרות לשיחת וידאו מרובת משתתפים.

3. ZOOM – תוכנה, לא חינמית, לשיחות וידאו מרובות משתתפים. בזום אפשר לשוחח מעל 100 (!) משתתפים בו זמנית, באיכות וידאו גבוהה ואיכותית. יש צורך להוריד את האפליקציה למחשב ולנייד – בחינם.
למשתמשים חינמים השיחה תפעל למשך 45 דקות בלבד.במידה ומזמן השיחה (המדריך) עושה את זה ממשתמש בתשלום, אין הגבלה על זמן השיחה.

*עד התאריך 14.3.2020 , עבור משתמשים חינמיים השיחה הוגבלה ל-40 דק' בלבד. החל מתאריך זה הוסרו מגבלות השימוש מתוך עירנות לצורך העולמי שזיהו בZOOM לשימוש בפלטפורמה זו למפגשים חינוכיים בימי הקורונה. במידה ומזמן השיחה (המדריך) עושה את זה ממשתמש בתשלום, אין הגבלה על זמן השיחה.

יתרונות:

  • כמות משתתפים גדולה.
  • איכות שידור גבוהה.
  • אופציה לשיתוף מסך – קריאת טקסטים, סרטונים וכו'.
  • צ'אט פנימי בתוך האפליקציה.
  • ניתן לצפות בכל הפרצופים של כולם בו זמנית – בשונה מגוגל האנגאאוטס שבה מופיע פרצוף אחד על המסך והשאר בקטן, מאפשר לראות עוד חניכים ולהבין איך הם מגיבים תוך כדי הפעולה.

חסרונות:

  • השיחה נפסקת לאחר 45 דקות ללא משתמש בתשלום.
  • יש צורך להוריד את האפליקציה למחשבים ולניידים. לא תהליך מורכב, אבל קיים.
  • עד ה14.3.2020 הוגבל השימוש החינמי ל-40 דק' בלבד, כפי שלא צפינו את הסרת המגבלה – כך לצוץ מגבלות חדשות בעתיד

קווים מנחים להדרכת פעולה Online

למדריך: זהו אופן הדרכה אחר, חדש עבור רובנו. הניסיון להעתיק מפגש אנושי למפגש מקוון הוא קשה, ו"לא יעבור מסך". יש לעשות מאמץ ליצור סביבה אינטימית ככל האפשר בעזרת השיחה, ובכך להמשיך את רוח תנועות הנוער גם דרך ההדרכה המקוונת, מאחורי מסך.

הנה כמה נקודות שיכולות לעזור בהעברת פעולה מקוונת :

1.      במקום לעשות סבב- תגידו מי מדבר אחרי מי (פופקורן) – היעדר הישיבה במעגל- מקשה על עריכת סבב.

 כשאחת החניכות מסיימת לשתף, בקשו ממנה להגיד מי ידבר אחריה.

2.      משחקים – שחקו משחקים שאפשר לשחק באופן מקוון –

א.      נסו להמציא מחדש משחקים מוכרים בגרסה האינטרנטית.

לדוגמא: נשחק הרוח נושבת. במקום שכל מי שמסכים יעבור מקום במעגל ומי שלא מזדהה ישאר, מי שלא מזדהה יצביע עם אצבע אחת. מי שמסכים יוציא לשון. האחרון שיוציא לשון הפסיד והוא הבא "לעמוד במרכז המעגל".

ב.      שחקו משחקים שבהם יש לענות "מהר". ספגטי מקרוני, חתולים מפורסמים בג' וכו'.

ג.      משחקים עם שירים יהיו קשים בגלל הקליטה והקצב השונה בו הוידאו נקלט. נסו לשחק משחקים שבהם רק אחד צריך לדבר בכל פעם.

ד.      במשחקים בהם מישהו צריך לצאת מהחדר – בקשו ממנו לכבות את הסאונד או להתנתק מהשיחה. אחרי שסיימתם, התקשרו אליו או סמנו לו לחזור.

3.      מתודות של שיתוף – בקשו מהחניכים לצייר, לכתוב ורק אז לשתף.

  • הם יהנו להציג את הציור / השיר / מה שכתבו ולשתף דרכו.

דוגמא כיפית: בובות גרב! בקשו מהחניכים לספר מה שלומם דרך הצגת סיטואציה מהחיים עם זוג גרביים מהחדר שלהם!

4.      בהובלת דיון – וודאו שכל מי שלא מדבר משתיק את עצמו. (מכבה את המיקרופון). כשרוצים לדבר, אפשר לפתוח את המיקרופון. כשהמיקרופונים של כולם פעילים שומעים כל רעש וקשה לשמור על השיחה.

5.      'שיתוף מסך' – השתמשו בכלי זה כדי לצפות במשותף במסך אחד, כדי לקרוא יחד טקסט, לראות יחד סרטון וכו'.

  • אפשר להשתמש בשיתוף מסך כדי להעלות מסמך WORD\POWERPOINT ריק ולהשתמש בו כמו לוח בפעולה.

6.      מסגרת השתתפות ברורה

א. ודאו שיש הסכמה על זמן התחלת הפעולה והודיעו מראש שוב ושוב לפני התחלתה. וודאו שכולם יודעים מתי היא מסתיימת. קשה להעביר משהו כשחניכים עוזבים ומצטרפים לאורך כל הזמן.

ב. חדדו עם החניכים הסכמות בכל מפגש על- מאיפה משדרים, באיזה אופן – לדוגמא- משתתפים רק בלבוש מלא, לא משתתפים בפעולה מקוונת מהשירותים או ממקום שיפגע במרחב הבטוח של חניך אחר.

ג. העבירו את הפעולה בחולצת תנועה ובאופן שמציג אתכם כהמדריכה, לא לתת תחושה מזלזלת או "על הדרך".

  • נסו לבקש מכולם לשבת, לדוגמא. קשה להעביר פעולה כשכולם מתחת לשמיכה.

7.      תהנו מזה! זו חוויה שונה מהמפגש, אי אפשר להחליף את זה, אבל פעולה מקוונת היא אתגר חדש בהדרכה.

  • צלמו תמונות מצחיקות של מסכי המחשב, ביימו תמונות קבוצתיות ובואו מחופשים, תעשו כיף  \ שטויות כמה שאפשר בהדרכה המקוונת!

עלה והגשם!

שליחת כתבה