שליחת כתבה

[contact-form-7 404 "Not Found"]

ישיבת צוות ההדרכה לקראת הימים לאומיים – תלם שורשים

ערב שירי לוחמים מקוון

יום הזיכרון לשואה ולגבורה – פעולה לד'-ו'

5 באפריל 2020

מטרות:

  • היכרות עם הפעולות שנבנו לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, ויום העצמאות
  • קיום שיחה בצוות ההדרכה על מצב הקבוצות והמפגש בין החניכים לבין התוכן הזה
  • עיצוב של לו"ז לתקופה הזו

מהלך:

משחק פתיחה – זבוב על הקיר בנושא אירועים משמעותיים בהיסטוריה ישראלית. מישהו אחד בוחר מאורע משמעותי בהיסטוריה של ישראל – לדוגמא הכרזת העצמאות והוא בעצם זבוב על הקיר במאורע. שאר המשתתפים צריכים לשאול אותו שאלות של כן/לא וככה לגלות את המאורע.
דוגמא לשאלות: האם זה בתוך מבנה? האם זה בחוץ? האם יש אנשים בסיטואציה? האם יש חיות בסיטואציה? האם אנשים מתרגשים? חוששים? כועסים? האם יש דמויות מפורסמות שניתן לזהות? האם זה אירוע חד פעמי? האם זה קורה במדינה_____?

פעילות אחת מתוך המערך של יום הזיכרון – משחק של גלגל המזלות אינטרנטי המצורף בקישור הבא:

http://wheelofnames.com/ghs-b4f

הגלגל כולל שאלות ומשימות שונות המצורפות בהמשך. אתם המדריכים צריכים לדעת את התשובות ולהרחיב על כל אחת מהשאלות כדי שתוכלו להגיד לחניכים אם צדקו את טעו.

  • תנו שמות של 3 ראשי ממשלה בישראל
  • תנו שמות של 3 נשיאים במדינת ישראל.
  • פינג פונג שירים בין 2 הקבוצות- כמה שיותר שירים עם המילה ישראל/ישראלי.
  • ערכו סקר בקרב המשפחות- מהם חמשת המאכלים הכי ישראלים?
  • התקשרו לסבא וסבתא ובררו מאילו ארצות הם עלו לארץ ישראל?
  • התקשרו להורים ותשאלו אותם מה זה בעיניהם אומר להיות ישראלי.
  • עליכם לגלות בכל דרך אפשרית 5 המצאות שהומצאו במדינת ישראל.
  • חיים נחמן ביאליק- מי הוא היה?
  • בנימין זאב הרצל- מי הוא היה?
  • מי הייתה גולדה מאיר ומה מיוחד בה? 
  • תנו שמות של 4 סופרים ישראלים.
  • כתבו ב- 2 דקות שמות של כמה שיותר יישובים במדינת ישראל.
  • עליכם להכין ב- 5 דקות פרסומת שמסבירה לתיירים למה הכי כדאי לגור במדינת ישראל.  
  • עליכם לצייר ב- 2 דקות מפה של ארץ ישראל, ולשים עליה כמה שיותר ישובים.
  • עליכם להוציא כמה שיותר מילים מהמילה ישראל בדקה.
  • עליכם לכתוב בדקה את המילים של התקווה.

במידה ואתם מעוניינים לשנות את השאלות ניתן להיכנס לקישור הבא: http://wheelofnames.com/wkx-xzh
לאחר ששיניתם את השאלות לחצו על share בחלקו העליון של המסך כדי שתוכלו לשלוח הלאה את הקישור.

הפעילות עובדת בצורה שאתם פותחים אצלכם את הגלגל ועושים שיתוף מסך לשאר הצוות, ובכל פעם מישהו אחר "מסובב" את הגלגל ועונה על השאלה / עושה משימה.

אחרי שמיציתם את הגלגל ספרו לחניכים כי זו אחת הפעילויות שנכתבו לימים הלאומיים ואנחנו הולכים בזמן הקרוב לעבוד על הפעולות ועל לו"ז לתקופה הקרובה

דיון:

  • מה האתגר שיש לנו לתקופה הקרובה? להעביר תוכן מורכב כל כך בפלטפורמה מקוונת?
  • איך חשוב לכם באופן אישי לציין את הימים הללו?
  • מה חשוב לכם שהחניכים שלכם יעברו בזמן הקרוב?
  • נסו להתייחס למה המצב של החניכים? איך עוברת עליהם התקופה? איך עוברת עליהם הפעילות המקוונת?
  • מה אנחנו צריכים לעשות כדי שזה יהיה בעל ערך?

זמן עבודה:

שלחו לצוות את הקישורים לפעולות שמתאימות לשכבות שלהם ובקשו מהם לעבור על הפעולות ולתכנן את הלו"ז ואיזה פעולות הם מעבירים.

סכמו במילים שלכם – התקופה האחרונה שבה אנחנו נמצאים בפעילות מקוונת מאתגרת אותנו מאוד וכוללת מאפיינים שונים מאוד ממה שהכרנו עד כה. אף על פי כן ולמרות הכל, אנחנו בוחרים להמשיך בפעילות תוך התאמתה למציאות המשתנה. הימים הלאומיים שאנחנו לקראתם מזמנים עוד אתגר רגשי מורכב – התמודדות עם הקשיים והתחושות שעולות בימים הללו מרחוק. על מנת להיות מוכנים אנחנו נחשוב ונתכנן מראש מה נכון עבור הקבוצה והקן/סניף/מועדון שלנו.

שליחת כתבה
רוצים להישאר מעודכנים בכל מה שקורה? הירשמו לניוזלטר של התנועה!