שליחת כתבה

[contact-form-7 404 "Not Found"]

"בעקבות לוחמים" לטרומפים

גבורה יהודית בצבא האדום

מתווה לטקס מקוון

21 באפריל 2020

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה

מטרות:

  1. החניכים יקבלו במה להתייחס באופן משותף ליום הזיכרון בצורה חווייתית ושוברת שגרה.
  2. החניכים ילמדו ויכירו סיפורים של נופלים ומורשת קרב וישאלו שאלות מתוך תהליך לקראת הדרכה על לקיחת אחריות על החברה.
  3. במה לזכרון הנופלים והעמידה עם המשפחות השכולות.

למדריכה:

הפעילות עוברת ביחד עם מפה מקוונת, אשר ממנה נפתחים לינקים לסיפורי מורשת קרב עליהם נפתחים סיפורים שונים ודיונים שונים לקראת הדרכה. עליך לעבור על המפה מראש ולבדוק אילו סיפורים תרצי לבחור לשיחה עם חניכיך. עליך לתכנן ביניהם "מסלול" דמיוני, באפשרותך להוסיף חידה או הפעלה שמובילות מנקודה לנקודה. (מצורפים דפי עזר למדריך)
בחלק מהנקודות מצורפים סיפורים של נופלים חברי תנועה מ"ספר הזיכרון".
בסוף כל תחנה במה מופיעים נופלים, נדליק יחד נר וירטואלי לזכר הנופלים בקרב שלמדנו עליו.
התחנות המוצעות:

  • מבצע "יואב", מלחמת העצמאות 1948- סיפור על המאבק של השארת היישובים בנגב בשטחה של מדינת ישראל.
  • מירה בן ארי וקיבוץ ניצנים, מלחמת העצמאות 1948- הגנה על היישוב ועל החיים בו, נשים לוחמות.
  • הל"ה , מלחמת העצמאות 1948- סיפור הגנת היישובים השומרים על העיר ירושלים, וכוח התגבור שנשלח אליהם ונהרג בדרכו- רובם חניכים בתנועות נוער
  • קרב "המיתלה", מלחמת סיני 1956- מופת של גבורה, והקשר בין שירות משמעותי להתחנכות בתנועת נוער
  • גבעת התחמושת, מלחמת ששת הימים 1967- סיפור איחוד ירושלים וחשיבותה
  • "כוח צביקה", מלחמת יום כיפור 1973-נצחון של מעטים מול רבים
  • רועי קליין בבינת ג'בייל, מלחמת לבנון השניה 2006- הקרבה אישית, הגנה על פקודיו במחיר חייו
  • "כוח בניה", מלחמת לבנון השניה 2006- מסירות ודאגה לחבריך, לאושרם ולבטחונם
  • נמרוד כהן, מלחמת לבנון השניה 2006- הדילמות של נמרוד כמדריך וחבר קבוצה
  • שחר דובר (דאובר) ו"צוק איתן" 2014 – קבוצה שגדלה יחד, הבחירה בהדרכה
  • גיא בויילנד ו"צוק איתן" 2014 –הבחירה במוזיקה, בקבוצה והדרכה, הנצחתו דרך המוזיקה
  • נדב ריימונד ו"צוק איתן" 2014 – הבחירה להגן בגאווה, הנצחה של חבריו דרך המירוץ
  • תחנה לבחירת המדריכ.ה: בוחרת סיפור של נופל מהישוב/עיר שאת מדריכה בו וממקמת על המפה.

מהלך:

  1. אימרו: נפגשנו להתייחס יחד ליום הזיכרון. אנחנו רחוקים, ובכל זאת היה לי חשוב שנעשה זאת. התחילו בסבב מה שלומי, איך פוגש אותי יום הזיכרון.
  2. בעקבות לוחמים– פותחים את המפה מאתר התנועה בשיתוף מסך, ומסבירים על המסע שתעברו יחד.
  • עוברים יחד בנקודות השונות שבחרת ומנהלים את הדיונים המצורפים למסמך הזה.
  • בסיום השיחה מדליקים יחד נר וירטואלי לנופל שמקריאים את סיפורו, באתר "יזכור" של משרד הביטחון, ואם הוא היה בתנועה- גם באתר ספר הזיכרון.

3. סכמו: למדנו על סיפורים של לוחמים ונופלים, שבזכותם אנחנו יכולים להיות כאן היום. הבחירה להדריך דומה לבחירה להגן- לקחת אחריות על החברה שלנו. ביום הזיכרון אנחנו זוכרים ומוקירים את הנופלים ששילמו את המחיר הכבד ביותר על האחריות הזאת שלקחו. יהי זכרם ברוך.

שליחת כתבה